Generalforsamling 2025 - Kobbelhusene

Gå til indhold

Hoved menu:

Generalforsamling 2025

Bestyrelsen > Referater > 2025


Generalforsamling i Kobbelhusene d. 04.03.25


Dagsorden:

1. Valg af dirigent
2. Formandens beretning
3. Regnskab 2024, herunder budget 2025
Regnskabet er tilgængeligt på hjemmesiden 15.2 2025
4. Vedtægter § 5, kontingentbeløb forhøjes d. 1.4-22025 til 216 kr. årligt
5. Vedtægter § 9, rettelse- regnskab indsendes til VG
6. Drøftelse og beslutning vedr. indkomne forslag:
- Oprettelse af flisesti mellem hus nr. 77-79
- Små haveslanger ca. 15 cm ved udendørs vandhaner.
- Separate cykelskure til ladcykler
7. Valg til bestyrelse:

- På valg er: Karen Laursen- modtager ikke genvalg
Trine Spangsberg- modtager genvalg

Valg af revisor og revisorsuppleant
8. Evt.


ad 1: Karen vælges til dirigent

ad 2: Formandens beretning
Vi har haft nogle hyggelige fællesspisninger hen over året, med flot tilslutning af foreningens børn og voksne.

Kagebord/kaffe blev aflyst grundet manglende tilslutning.

Hække: Da der indkom klager over høje hække, frustrationer fra nye lejere om regler og ikke mindst arbejdssikkerhed for Sigurd på fællesarealer, udsendte vi med VG og Sigurd regler vedr. hækhold. Reglerne var ikke helt klare, men definering fra Sigurd og VG løste en del spørgsmål.
Vi har fået mange henvendelser om at man rent faktisk er glad for nedklipning af høje hække. Sigurd og VG står for opfølgning af- og overholdelse af gældende regler.

Bestyrelsen har indkøbt og plantet blomster i krukker på området.

Der er indkøbt en ny opvaskemaskine til fælleshuset, pris 30.000 kr. (industrimaskine). Vores beboerforening har betalt 15.000 kr. og VG ligeledes 15.000 kr.

Vi er en ny bestyrelse med ny kasserer. Udfordringen har været at få godkendelse i banken. Ikke at der har været noget at anfægte, men det er en stor og tung forretningsgang at skifte kasserer. Derfor en stor tak til Anne Kirsten for alle de timer hun har brugt på dette.

Vi har haft et godt år, alle har gjort et godt bestyrelsesarbejde.

Formanden takker for godt samarbejde.


ad 3: Anne Kirsten redegør for regnskab.
Vi har haft en lejeindtægt på 23.000 kr. Omkostninger til arrangementer lavere end tidligere.
Vi har bl.a. haft udgifter til:
Forskønnelse af blomsterkummerne med beplantning.
Vin til nye lejere

Kassebeholdning:
Vi har aktiver for 74.700 kr.
Nyt budget lavet, der er afsat flere penge til arrangementer.
Spørgsmål fra beboer:
Regnskab 2025, er det bare et skøn? Ja

ad 4:
kontingentbeløbet tænkes forhøjet d.1. april til 216 kr. årligt. 18 kr. pr. md. Hermed vedtaget.

ad 5:
Regnskab indsendes til VG bolig (der står stadig Pædagogernes Pensionskasse i vedtægterne)

ad 6:

Vi har ikke bemyndigelse til at laver stier, da der er tale om offentlig grund. Enighed på generalforsamlingen om at stier ikke er ønsket.

Det er kun lille slange på ca. 15 cm kan sættes på. (bliver gjort af Sigurd). Man må ikke sætte lang vandslange på.

Separate cykelskure til ladcykler. Det koster formuer at etablere nye skure, udgifter vil blive pålagt husleje. Forslaget vedtages ikke.

Diskussion efter punkt 6

Pladsmangel i skurene, der bliver ikke ryddet op. Folk glemmer deres cykler.
I egne skure kan man meget let lave niveaudeling med træplader osv.
Arbejdspunkt til kommende bestyrelsen. Arbejdsgruppe nedsættes. Måske ikke lovlig bare at fjerne cykler selvom der er sat sedler på cyklen.
Alt hvad der ikke er cykler skal ud.

Hvis der bliver ryddet op i skurene, er der måske ikke noget problem.

Oprydning hører ikke under bestyrelsens.

Ovenstående tages med på først komne bestyrelsesmøde.

Fælles arbejdsdag.
Nr. 77 og 75 vil gerne deltage i udvalg omkring ovenstående.

7. Valg til bestyrelse:

Trine genvælges
Lone nr. 25 opstiller
Rie nr. 35 opstiller
Marianna nr. 75 opstiller

Lone vælges til bestyrelsen

Sebastian fortsætter som revisor
Marianna vælges som suppleant

8. Evt.






Kobbelhusene: Et sted, hvor der er plads til alle…
 
Tilbage til indhold | Retur til hoved menu